Thursday, September 27, 2012

Somebody That We Used To Know


Entry ini pasti ramai yang tak suka. Tapi saya kisah apa, saya nak tulis jugak.

Semalam ada meeting kelab kebudayaan. Saya tak masuk pun meeting tu, sebab saya bukannya lagi budak KDO. Tapi saya sangat nak tahu tentang isi perjalanan meeting tu. Sebab apa? Sebab DOT adalah satu dari pecahan Kelab Kebudayaan. Eh bukan DOT, tapi Unit Teater. Whatever.

Jadi dari sedikit2 maklumat yang saya dapat kutip dari beberapa insan, point2 penting yang saya dapat adalah,


1. DOT tak ada junior tahun 1.

2. DOT tak ada pertandingan. Samada UKM memang dah haramkan pertandingan seni, ataupun KDO yang haramkan dari masuk pertandingan, saya tak tahu.


Untuk point yang pertama itu, banyak inferens dan telahan yang boleh dibuat. Tapi tak apa, saya akan menyembunyikan sifat hatred breeder saya yang famous nak mampus tu. Sama juga untuk point yang kedua itu.

Kesedihan di hati? Amat terasa kesedihannya. Orang2 tua macam saya, memang sensitif. Mungkin orang tua seangkatan saya juga terasa sedih, mungkin juga mereka cool saja. Apapun, saya memang sedih. For the first time, awal2 permulaan semester sudah tiada ahlul baru. Dugaan.

Anyway, apa yang boleh dibuat sekarang ini, cumalah keep calm and play Tekken/ Restauran Story/ FYP for Chemical Engineering/ Hamster. Kita go on sajalah dengan apa yang kita ada. Mungkin ini adalah the end, the real the end. Tapi dulu2 pun ada tilikan the end juga, tapi masih hidup sampai sekarang nampaknya. 
Mungkin masih boleh bernyawa nanti? Mungkin juga ada hikmahnya? Allah saja yang tahu...

Untuk junior2 yang membaca. Kalau ada apa2 ingin bertanya, tanyalah. Kalau perlukan pertolongan, hulurlah tangan memohon pertolongan. Disambut atau tidak, itu belakang kira ok.

Oh tambahan. Seumur hidup sepanjang 23 tahun di mukabumi ini, DOT adalah the best society yang saya jump in. Not even one other organisation that can be compared to DOT. But by the way it's going on now, saya rasa ia akan berubah dan pudar dan hilang identitinya secara perlahan2. Maka kembalilah saya dengan kenangan2 lama zaman dulu, bersama ahlul2 lama.

Sorry lah pada semua yang membaca sampai berkerut2 dahi. Inilah perangai orang tua. Dia banyak membebel.

Majulah DOT untuk diri kita. Bye2!


1 comment:

N.W.I said...

bye2.

wah. lambaian terakhir?

sadis.

aku tak terkata apa. speechless.
aku pun tak mampu nak tuding semua jari pada ketua kelab kebud, atau junior, fikir baik, mungkin ada misscomunication di situ.

sebut tentang junior yg pernah berjalan bersama kita di bawah satu produksi dulu di mana kita pernah ada produksi yg plg ramai krew di bawahnya, semua hilang. kenapa?

adakah junior2 terasa hati dgn senior2?

atau adakah mereka berubah hati kerana hasutan luar?

atau mereka sendiri tiada respek pada senior2 DOT?