Tuesday, October 16, 2012

Cerita DOT #2 : Rumah di Pinggir Kampung 6


Rumah di pinggir kampung itu menyimpan 1001 rahsia, persoalan dan tragedi. Segala-galanya bermula di rumah usang di pinggir kampung itu dan dengan kuasa tuhan, segala-galanya akan berakhir pada malam ini.

Bunyi dentuman bergegar kuat apabila Faizal jatuh menyembah lantai rumah itu. Mentol yang menerangi ruang rumah bergoyang perlahan dan menampilkan cahaya dan kegelapan dalam keadaan yang bergilir-gilir.

Sham melurut buku limanya. Giginya dikertap menahan geram melihat syaitan bertopengkan manusia di hadapannya.

“Apa yang kau buat ni hah, babi!? Kau cakap kau nak lindungi dia!” teriak Sham. Gadis muka herot yang berada di atas katil dalam keadaan berbogel hanya memandang kosong peristiwa yang terjadi di hadapannya.

“BABI!”

Satu lagi tumbukan hinggap ke muka Faizal. Sekali lagi dia jatuh terduduk ke lantai kayu rumah itu.

“Cukup! Tolong, tolong! Cukup! Tolong, tolong jangan pukul aku lagi,” rayu Faizal sambil memeluk kaki Sham.

“Orang macam kau ni elok mati je, setan!” tengking Sham sambil menendang tubuh kurus Faizal.

“Sham! Enough! Kita bawa dia ke balai je, please,” rayu Diana yang berada di hadapan bilik Ani.

“Tolong! Tolong! Jangan bawa aku ke balai, nanti siapa nak jaga Ani lagi. Tolong la, tolong,” rayu Faizal lagi pada Sham. Air mata berderu-deru keluar dari matanya.

“Macam ni ke kau jaga dia!? Arghhh!!!”

Sham berteriak lantang, wajahnya merah padam menahan geram. Badan faizal dihinjak kuat menggunakan kakinya. Setelah Faizal jatuh terlentang, Sham bertubi-tubi menghayunkan penumbuk ke arah muka Faizal. Tubuh Faizal yang kurus itu ternyata bukan lawan Sham

“Oh my god! Cukup, Sham! Cukup! Mati dia tu nanti!” teriak Diana. Matanya mula berkaca menahan ketakutan.

“Biar dia mati! Biar dia mati!!! Arghhhh!!!!” teriak Sham. Perasaan marah sudah menguasai dirinya di kala itu. Dia bertubi-tubi menghayun penumbuk pada Faizal tanpa mengira penat dan keluh sakit abangnya itu.

PAK!

Tiba-tiba Sham merasa pedih di belakang kepalanya. Dia menoleh ke belakang, kelihatan di dalam kesamaran malam satu susuk tubuh wanita di belakangnya.

Sebelum Sham sempat menyesuaikan dirinya dalam suasana malap itu, susuk tubuh itu mengangkat tangannya ke udara dan menghayun sesuatu dengan pantas. Dahi Sham memercik cecair panas warna merah gelap. Mata Sham kian kabur. Wanita itu sekali lagi menghayun ke arah kepala Sham.

PAK! PAK! PAK!

Segalanya berlaku dalam sekelip mata. Tiada apa yang dapat dilakukan Diana. Dalam sekelip mata gadis yang tadinya berada di atas katil itu kini berada di belakang Sham yang pada masa itu sedang rakus membelasah Faizal. Tanpa seutas benang pun pada tubuhnya, si gadis menghayun sebatang kayu yang dibawanya ke kepala Sham. Setelah Sham melepaskan rangkulannya pada Faizal, gadis itu bertubi-tubi menghentak kepala Sham dengan batang kayu itu hingga jasad Sham terkulai kaku di hadapan Diana.

Kaki Diana menggeletar melihat tragedi ngeri yang berlaku di hadapannya. Air matanya berderu-deru keluar menahan ketakutan.

Hayunan kayu gadis yang berbogel itu pada Sham masih belum mahu berhenti. Entah apa sebabnya dia begitu membenci Sham. Ketika itu terlintas sepintas lalu di fikiran Diana, mungkin, mungkin gadis itu cuba untuk melindungi Faizal.

“Dah, dik. Dah. Shuuuu,” Faizal memeluk erat gadis itu. Seraya itu, gadis itu mula menenangkan dirinya.

“Ya kul Jal. Ni ak uke,” mulut si gadis berkumat-kamit meluahkan kata-kata yang seakan-akan terlalu sukar untuk dilafazkan.

Dia pukul Faizal. Ani tak suka.

“Ok. Ok. Dah tak ada apa-apa dah. Shuuuu, dah dah. Pejal sayang Ani tau,” bisik Faizal di telinga si gadis.

“Ni yang Jal gak.”

Ani sayang Pejal juga.

Hakikatnya lebih 20 tahun lalu, mak 3 beradik ini memang menyaksikan peristiwa jijik itu di bilik itu. Namun sebenarnya, si ayah bukan seorang melakukan perbuatan keji itu. Anak lelakinya yang baru berusia 10 tahun turut serta kerana janjinya pada si ayah kalau dia ikut sekali perbuatan itu, si ibu tidak akan dimaklumkan perihal itu.

Esoknya si ibu pergi meninggalkan rumah.

Ani, yang membesar dalam jiwa seorang kanak-kanak tidak tahu yang mana betul atau salah, menjadi hamba seks dua beranak itu sehingga usianya sekarang. Dalam mindanya, inilah cara abang dan ayahnya menyayanginya.

Faizal mengambil kayu dari genggaman tangan Ani. Dia berdiri dan melangkah ke arah Diana.

Mata Diana memicing halus. Mukanya merah padam menahan ketakutan.

Faizal menghayunkan kayu itu ke pelipis Diana.

Sepintas lalu, dalam minda Diana, dia terlihat meja makan yang dihidang seekor ikan besar dengan sos warna merah. Ikan siakap 3 rasa itu meluahkan wap panas ke udara.

PAK!

Gelap.

fin.