Monday, August 3, 2009

Na, Na, Na, Ganu

Name saye Nazring. Set-set saye semue panggil saye Naz. Jadi panggil Naz lalu neh? Makanang kegemarang saye macam biase r, bayang goreng r. Ini junior saye yang kenalkan. Sedap sokmo r, cube r kalau dop biase cube agi.

Mu ingat saye kecek Ganu ni saye ni orang Dungung la ni kan? Nape mu ingat gitu? Saye ni bukang orang Ganu. Tapi kecek Ganu siket-siket boleh la.

Saye tulis kat sini sebab nak kabo sebenda kat semue yang bace. Tapi saye nak minta maaf dulu la. Saye tau semue mesti sibuk berlatih boria ni. Dakpe, sekejap je ni. Tapi ape-ape pun, wak yang dop pahang mende saye tulis ni, minta rujuk pada kamus Ganu bergerak anda ye. Name die Aida Najwa. Hoh, die kalau kecek Ganu ni lagi ganah dari saye ni!

Saye nulis ni sebab nak pesang kat korang semue. Kamu belatih boria sokmo tiap malang(malam) kan? Ade gocoh-gocoh dop? Saye ni bukan nape. Dop suke la tengok orang gocoh-gocoh. Satu pepatah Perancis ade mengatakang "Bakpe nak gocoh-gocoh, baek makang wantang". Kalau sebut dalam bahase Perancis sedap sikit kot.

Tapi sekarang ni saye dengar belum agi la kot gocoh ni. Kire okey la, saye ni nak pesang jer. Mane taw jadi kekgi susah. Letih! Tengok Aida Najwa gocoh dengan pondang pun dah letih sokmo dah. Ni pulak gocoh sesame sendiri.

Yela, kekgi nak tubik ramai-ramai tengok bowling susah la. Hancur impiang orang-orang yang nak kalahkan aku tu.

Saye kecek ni bukang nape. Saje nak ingatkan jer. Yela, kekgi dah mule gocoh gane nak ingatkang lagi. Wak kerje ikhlas, dop payah susah nak dengki, dop payah gocoh r pendek kate. Kalau nak ngusik siket dakpe orr.

Saje kecek Ganu kali ni, kire cam tribute untuk set-set Ganu la. Siang Aida Najwa die sorang je puang Ganu kat dalam DOT. Dakpe, kekgi saye balik kite gi bank same-same neh.

Bereh, boh! Saye akhiri tulisang kali ni dengang sebuah lagu.

Na, Na, Na, Ganu kite!!!!!!

2 comments:

wann afzan said...

*angkat tgn*
abg nas..
x phm...

NaZZy Hall said...

laaa, kalo dop pahang tanye r aida najwa...
die pahang lalu apa yg aku tulis ni..