Saturday, May 21, 2011

DOT - One Piece

Bila cuti kalau blog dibiarkan kosong maka tak bestlah. Dan bila cuti tak ada point yang penting untuk ditulis sangat. So aku tulis apa-apa yang aku rasa nak tulis.

Since dah ramai budak DOT minat One Piece, maka aku pun minat nak tulis pasal One Piece. Tahun lepas awal-awal aku tengok Wann ja yang ketagih tengok anime, sampai ke bilik Kebud sorang-sorang dia tengok.

Ok fine. Aku tak minat sangat anime One Piece. Aku lebih tertarik pada manga dia kerana dalam anime plot dia kadang-kadang sangat lambat banding dengan manga dan ada adegan tambahan yang aku rasa macam spoil mood.

Whatever la, One Piece adalah satu-satunya manga yang aku baca sekarang yang encourage aku untuk lebih membaca kerana kadang-kadang dalam manga ni akan diselitkan fenomena, orang atau nama yang betul-betul ada di muka bumi ni. Contoh : Blackbeard dan Kidd.

So, all in all, kalau DOTter boleh jadi karakter dalam One Piece, siapakan anda. Klik gambar di bawah untuk melihat karakter One Piece anda.





Nota :
1. Hanya karakter aku dan Wann yang tetap. Sebab kami dua dah cop setahun dah!
2. Yang tak ada tu jangan kecik hati. Serius aku tak tahu nak kaitkan korang dengan karakter apa dah.
3. Wawa mewakili semua karakter kanak-kanak. Sebab dalam One Piece hanya karakter kanak-kanak pendek dan berpipi tembam.
4. Semua ni dikaitkan atas alasan yang aku rasa ada penegasannya. Kalau berkebolehan tekalah sebabnya. Kecuali Farah. Aku main taram ja sebab aku benci dia. =)

fin.

7 comments:

wann afzan™ said...

lu patut jadi brooke!!!!!!!!!!!

N.W.I said...

gua mss monday la bai!
gile...
ini serius entry paling best!!!
=)

Nazrin Saad said...

wann, gua bangkang usul lu. ke lu nak tukar jadi nenek kokoro atau laura thriller bark?

ahahahaha wahid, semua entri ko kata terbaik. rilek ah!

say- O said...

kalau geng protagonis, aku minat sanji.

kalau geng antagonis, aku minat mr.0 a.k.a Crocodile.

ismeth said...

babi la xnk la wapol..die kuat mkn syial..

~**Raw Honey**~ said...

heehe ~ "like"

N.W.I said...

watashi wa luffy daisuke!