Saturday, April 24, 2010

Awek Ganu Pun Cun! Kan Ijan?

Sekarang semua cakap macam mereka sudah bersedia mahu meninggalkan UKM. Lagi-lagi Kolej Dato' Onn. Yakinkah tak akan extend semester?

Kalau aras keyakinan mencukupi, suatu hari nanti kita berjumpa lagi. Tapi jika sebaliknya, jangan down, hodoh benar rupanya. Anggaplah ia satu kurniaan yang lebih baik dari korang grad dan menganggur 2-3 tahun.

Kesian.

At least nanti boleh tumpang kereta aku di pagi buta pergi makan dekat Mapley.

Terujakan? Aku nampak Ilya pegang perut dah.

Itu pun kalau aku dapat kereta tahun depan. Bersama-sama kita doakannya. Kita doa dapat Honda City OK.

Aku sendiri terfikir suatu hari nanti aku pasti akan grad tanpa extend. Nanti aku akan kehilangan kawan-kawan. Eh. Bukan.

Aku akan kehilangan famili.

Aku tak ada ramai kawan di sini. Aku lebih suka melagha dan membuang masa-masa yang bernilai aku bersama famili aku di sini. Masa itu emas. Aku tak tahu kenapa. Tapi saja nak tulis. Dulu dalam SPM kalau tak tulis simpulan bahasa tak dapat A.

Aku selesa bersama famili DOT. Bukan. Tak cukup. Aku paling selesa bersama famili DOT.

Aku boleh menganjeng. Aku boleh makan beramai-ramai dalam kuantiti pukal. Aku boleh mengaplikasikan kemahiran menukar tayar kereta dan mencari tayar spare yang cuma hilang dalam imaginasi seseorang. Aku dah cakap aku boleh menganjeng?


Bersama DOT aku memanusiakan diri aku. Aku meng-aku-kan aku. Aku mengutarakan loghat bahasa aku dengan keyakinan tak ada yang tak faham.

Sat, tekak kering telan cabai. Nak minum ayaq.

Aku suka DOT. Aku suka DOT sebab ahlinya. Aku suka ahli DOT. Aku suka ahli DOT sebab mereka famili aku. Aku sayang famili aku. Aku sayang famili aku sebab.. sebab.. *Aksi scene 5 iCAF*

Aku akan terus bersama DOT. Kekalkan DOT sebagai underdog.

Kita tak perlu mencapai bintang. Kita capai bulan yang lagi besar dan senang nak tengok dengan mata kasar. Cukup besar untuk membuktikan DOT tak pernah hilang.


DOT bukan kelab. DOT famili.


Awek Ganu pun cun! Kan Ijan?

Just in case aku lari topik.



cut.

4 comments:

wann afzan said...

sangat lari topik..
tp dpt 1 markah utk simpulan bahasa..
eh..
ke peribahasa ntah?
hahaha...

Saya Arif said...

oh ad beza ea? haha

Nazrin Saad said...

aku suka ini.
sarkastik.

Saya Arif said...

sarkastik tu ape?