Sunday, April 25, 2010

Update Surat Yuyu

Pagi tu gua pergi sekolah. Bajet nak jemput Yuyu belanja dia cendol dekat simpang 4 sebelah surau. Biasalah, cucu kesayangan.

Pergi sekolah, gua jumpa Yuyu tengah muram di kantin. Mata dah merah. Gua dah boleh bajet apa yang berlaku. Curi cabai Ijan lagi lah tu.

Sampai ja, dia terus cerita.

"Danish dah tak suka kita. Dia suka perempuan lain. Sebab perempuan tu ada model figura Optimus Prime."

Gua teruja dengar perkataan model figura. Pandai pula budak-budak zaman sekarang sebut perkataan model figura.

"Dah. Yuyu nangis ke ni?"

Dia angguk saja. Mata dah mula berair balik. Gua panik. Gua usap kepala dia. Gua bagi nasihat.

"Biasalah tu Yuyu."

Air mata dah bertakung. Dah nak keluar. Ah, sudah. Apa aku nak jawab kat Wawa nanti? Aku nasihat lagi.

"Kadang-kadang sejauh mana kita berjalan, setinggi mana kita melompat, selaju mana pun kita berlari, kita tak akan dapat puaskan hati orang yang kita sayang. Memang sakit. Tapi..."

Alih-alih, air mata mengalir juga. Tapi bukan air mata Yuyu.

Fin.

2 comments:

wann afzan said...

erk..

yuyu said...

lor...sibuk je nk nages!