Monday, September 6, 2010

Cerita Raya Seorang Penebar Roti : episode 1

Setiap lelaki diciptakan Dia tidak sempurna...
Kekurangan satu tulang rusuk dibahagian kiri dada mereka...
tulang rusuk yang paling hampir dengan hati mereka...
kerana...


DUSH!!!....satu lembaga jatuh dari. Arrgghh...aku terlepas sahur lagi...

Disebuah bazar Ramadhan berhampiran Paris...Oh maaf...silap ejaan, Parit...

Korang boleh tak jalan cepat sikit...kang habis la nasi kerabu wann atiq...mati aku tak makan berbuka kang...jerit seorang jejaka bermuka bengis dan berbadan seperti orang gasar. Ismeth terhegeh-hegeh berlari membawa lebih sepuluh plastik beg di kiri dan tangan beliau.

Sabar la...makanan mak aku belum habis beli ni lagi...kang tak pasal-pasal dia dia aku balik kang kena tembakan laser dari bibir dia.

Seorang jejaka pula dilihat terkapai-kapai kerana tersangkut pada payung gerai di bazar tersebut.

ANE!!!...kasi roti canai sepuluh...kata seorang gadis sambil ditemani rakan-rakan beliau...Ini bukan saya punye...kawan2 saya punye tau...terang pod dengan semangat kepada si penebar roti canai sambil memandang Daia, Syira & Izayu...

Dengan muka selamba & pantas Fizi menebar roti canai yang menjadi warisan keluarga beliau sejak turun-temurun...

Tiba-tiba datang sebijik kereta mercedes entah berapa series berhenti betul-betul di belakang gerai Fizi...

Turun seorang jejaka ber'tuxedo' dengan seorang gadis.

Gadis itu berjalan menuju gerai Fizi. Fizi tergamam tanpa disedari tangannya sudah tercelup minyak masak.

Gadis-gadis yang menunggu roti canai mereka menari-nari kerisauan melihat keadaan si penebar roti canai.

Gadis dari kereta itu menghampiri Fizi lalu memberikan sebuah senyuman. Bagi saya roti canai 4 keping ye...

Baa..baaik...
Fizi pegang rusuk kiri...sakit...

********************************************************

6 comments:

leha herbert said...

eeuuwww...~~~~~~!!!!boboi anak sy y soleh.ngeee.~~~

wawa said...

oh~ laser kat mulut!! gileerrr ahh!!
*berselindung*
kalu kene ismeth, bocor t~~

~**Raw Honey**~ said...

xleh blah sy bayangkan scene nye...haha....
fizi @ ane !!! wahhh tgn mcm besi,x rase sakit kat tgn tp sakit kat hati !! huhuu !

say- O said...

haha, best.
tapi..aku masih down..

Fezie DOT said...

oo,sape yg 2list p0st nie?nak tau gak sape minah yg order r0ty cnai 2?hahaha.aisyah klcc ye?amb0i,MELAHAR je keje!

izan_muslimin said...

haha...
down sbb blik awal ke say-o?