Tuesday, September 14, 2010

Cerita Raya Seorang Penebar Roti : episode akhir

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir & Batin

oh...tak lupa juga...
Selamat Bakal Pengantin Baru ye...
Semoga berbahagia disampingnya...
hingga ke anak cucu...

Sejak kali pertama saya mula sedar yang saya suka kat awak...
walaupun tak pernah kesampaian nak beritahu...
Setiap hari saya berdoa...

Ya Allah
jika benar dia adalah jodohku
jika dia diciptakan dari tulang rusukku
maka kau berlah aku kekuatan
untuk menjadikan dia sebagai bidadariku
di syurga Mu kelak Ya Allah...

tapi tu semua mustahil...
dan
saya berharap awak
berbahagia disampingnya...
dan
berharap bakal suami awak tu...
dapat menunaikan doa saya itu...

dari
Fizi Si Penebar Roti



**********************************************************

Allahuakbar...Allahuakbar...Allahuakbar...
Laailahailallahuallahuakbar....


Amin...

seperti raya-raya sebelum ni...dah menjadi kebiasaan Fizi untuk balik ke kampung pada hari raya pertama.
Untuk melawat pusara mak & ayahnya.
Untuk membacakan Yassin dan tahlil.

Dah sepuluh tahun dah berlalu sejak hari tu. Saya dah pun mendirikan rumah tangga mak, ayah...

Lalu datang satu lembaga menghampiri Fizi. Memayungi Fizi.

Fizi yang sedang duduk di hadapan pusara mendongak.

Jom pergi rumah ibu bang...

Fizi tersenyum pada Aisyah...

Jom...




The End...



6 comments:

wann afzan said...

kawin jgk last2..alhamdulillah...

say- O said...

alhamdulillah....

Anonymous said...

apa lembaga2?? jasad lah!

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH GAK ARRRGGGHHH!!

hazal said...

skrg mmg musim berjiwang eh?

~**Raw Honey**~ said...

musim jiwang? Abg Hazal ingat ni semua kucing ke ? miaO~

apesal mau >> dari Fizi Si penebar Roti? Rase nk tergelak je.
Haha~wuuiyoo,akhirnya kahwin dah kahwiin dah~yeayeah~Happy ending !