Sunday, June 13, 2010

Ke Mines Bersama Nur Kasih



"Gua : Tak takut hantu ke?
Nur : Jangan sebut arghhhh!!!!"



Hari ni gua dan Ijan sangat bertuah. Gua dan Ijan diberi peluang untuk keluar bersama Nur Kasih ke Mines. Panggil saja dia Nur. Perjalanan bermula dari KTM UKM - KTM Serdang - Mines.

Eh, kenapa panggil dia Nur? Mari kita tengok peristiwa feminin beliau.

Baru hari ni gua berpeluang melihat ladies coach yang hangat diperkatakan di kalangan rakyat Malaysia yang prihatin. Tapi yang peliknya, ada juga coach perempuan tapi makcik-makcik dan seorang dua anak gadis tu gua tengok nak juga berebut masuk coach campur?

(Gua tak salahkan lu, Ijan. Betul.)

Sampai saja di Mines, kami disambut meriah oleh Nur. Tanpa melengahkan masa, Nur terus menggesa kami bergerak ke Sushi King untuk menjamu selera.

Sementara gua dan Ijan tengah menunggu hidangan masing-masing tiba, 6 piring sushi telah dihabiskan oleh Nur. Lapar katanya.

"Korang tunggu lambat lagi ke? Nur pergi beli tiket dulu ye?" kata Nur sebelum bergerak membeli tiket Karate Kid seat paling depan dan hujung. Gua dan Ijan sempat juga komplen, namun tak sampai hati setelah dia cakap "Alah, Nur nak tengok sangat cerita ni."

Perjalanan diteruskan ke kedai CD game. Sini, sifat feminin Nur jelas terserlah. Sampai saja ke kedai DVD, dia bergegas mencari koleksi Yahoo! Games dan Tycoon. Gua pun kurang jelas game tersebut. Namun ketika Nur gelak-gelak comel ketika memegang DVD game pasti akan terus terpahat dalam hati gua. Agak kurang comel lah kalau nak banding dengan Diana Danielle.

Okay, sifat feminin Nur jelas terserlah di dalam panggung wayang. Tengok Karate Kid. Bukan tengok LBS, Puaka Batang Tebu atau American Pie. Karate Kid.

Scene lawan, ketika watak baik melawan watak jahat. Saat saspen. Nur cakap kat gua,

"Nur takut..." Mata Nur masa tu macam mata Puss dalam Shrek.

Serba salah gua dibuatnya. Nasib Nur tak menangis.

Oh. Seronoknya keluar bersama Nur. Nur, kalau Nur baca nanti kita keluar lagi ye?

p/s : nur kalah teruk main benda yg tolak-tolak tu. gua pun tak tahu apa. nur juga pandai buat mimik pipi dengan ilham sebuah trailer kartun yang dilihatnya. comel sangat NUR!!!

Nur Memilih DVD Game.



Fin.

4 comments:

wann afzan™ said...

1st of all, gua x kalah teruk ok!
3-4 je pun!!!

comel mende???diam ahh abg nas!!!

owh ye..
video tu bosan.

Nazrin Saad said...

3-4 tu 2nd game je lah gila!
tu pun lu tolak pakai tangan!

yg 1st game lu kalah teruk gak dgn gua!

wann afzan™ said...

- no comment display -

Nazrin Saad said...

LAWYERED!!!