Friday, June 11, 2010

Spanish Lullaby

Hari ni ada Hari Keluarga di Kolej Dato Onn. Macam biasa D.O.T pun menyibukkan diri untuk menjual pelbagai jenis produk seperti murtabak megi, soda gembira duniawi dan tak kurang juga yang menjual kecantikan diri sendiri.

Oh ya, corn-in-cup menggunakan taktik perniagaan yang baru, sekarang dengan extra cabai. Gua pasti jualan corn-in-cup akan membatasi jualan murtabak megi pada tahun ini.

Untuk informasi tambahan, tahun ini KDO mengadakan aktiviti baru. Chef Besi! Gua tau tajuk dia agak mencilok nama program di televisyen, tapi biasalah cilok-mencilok. Macam AF.

Agak menarik juga aktiviti ni, sesiapa saja b0leh join dan masak apa saja dalam masa 15 minit. Juri akan merasa makanan setiap peserta dan jika juri keracunan makanan, team portable Bulan Sabit Merah KDO disediakan.

Gua juga nampak ada khemah baru di hujung sana. Jual keranda. Just in case.

Ramai ahli D.O.T terbakar dan membara nak join. Tak cukup bulu hidung nak bilang.

Lepas dengar saja Chef Besi, Wann terus hangus membara. Dia yang berpegang dengan konsep Kuku Besi ingin meluaskan lagi empayar D.O.T. Dengan kediktatorannya, dia rasa tahun depan dia dapat kuasai KDO pula. Wann pon join.

Say O dari pagi tadi semangat gila turun pasang khemah, alatan masak D.O.T bagai. Wangi kot Say O. Entah berapa gelen bedak dia pakai hari ni. Tiba-tiba dia pun join Chef Besi. Gua memang musykil. Tak kan nak masak air saja kot Say O ni?

Oh. OK. Gadis Tebu buka gerai di khemah sebelah. Besarnya.. Tebu.. Err..

Oh, ada pasangan duet dari D.O.T. Eh, seperti tri-et. Tapi, Yuyu tengah tidur. Tak dikira. Ijan dan Wawa juga join! Gua rasa pihak penganjur kena rendahkan meja masak sedikit. Takut ada complaint nanti kalau tak menang. Mungkin kena tambah cabai lagi.

Leha juga masuk! Tapi gua rasa dia tengah cari publisiti disamping kalau-kalau dapat pakwe yang sedang menonton dia masak. Dia upah ane masak sambal. Siap pasang TV LCD lagi. Ada cop "Mapley" pula.

Shira dan Daia juga masuk. Gua tak pasti diorang nak masak apa. Tapi gua rasa diorang cuba mempersadakan resepi murtabak megi D.O.T. Lagi pun gua rasa itu saja yang diorang reti masak. Selain masak air guna cerek eletrik.

Tak lain dan tak bukan, Ismeth. Dia dah lama bertenggek dekat khemah Chef Besi. Gua rasa dia ingat ni khemah makanan buffet. Sebab tu dia sign-up tadi. Tapi. Dah join. Nanti kita lihat macam mana dia perform.

Ahli-ahli D.O.T yang lain tak dapat join. Sibuk dengan gerai D.O.T, ada yang sibuk mencari jejaka, tak kurang juga yang tengah menyelamatkan dunia.

Okay, nanti gua sambung cerita bila pertandingan dah bermula. Gua nak tilik siapa yang menang juga susah. Sebab semua pun gua tak pasti boleh masak ke tidak. Kalu pertandingan makan, gua dah tak payah buat laporan dah.


bersambung...



cut.






6 comments:

wann afzan™ said...

aku jugak kena...

Unknown said...

sebaik gua xde. heh

arifpaan said...

wann: well, bajet suke la tu sume pon ade name ko kn???

arifpaan said...

fatin: tunggu.. tak abis cite lg tu.. naseb baek ko bsuare.. hohoho

Unknown said...

damn!

wann afzan™ said...

bodo la kau