Wednesday, December 9, 2009

Kisah Kapitalis yang Menelan Globalisasi Ke Arah Wawasan yang Tegar


Dan seperti biasa, apa yang gua tulis tak ada kaitan pun dengan tajuk. Kali ni gua nak hebohkan pada dunia. Tentang sesuatu aktiviti.

Aktiviti ni tak ada kaitan pun dengan DOT, tak ada pun ahli DOT yang mengerah kudrat untuk event ni. Tapi gua tulis juga for the sake of art and for the sake of this blog. Ye ah, kalau gua tak tulis, sampai tahun depan pun gua tak yakin blog ni akan diupdate atau tak. Gua taknak blog ni berkubur sepertimana group FS mahupun group FB yang sudah nyawa-nyawa ikan tu. Well, at least not while I'm watching.

Well, gua mulakan dengan memperkenalkan MAKUM. MAKUM tu majlis kebudayaan universiti-universiti Malaysia. Gua rasa dengan nama pun lu dah tau apa kerja pertubuhan tu. Kalau tak tau tanya Fatin. Dia tau semua.

Tahun ni pelik sikit. Segala jenis aktiviti kebudayaan disatukan dalam 1 festival. Ibarat macam sukan SEA. Sumpah. Macam sukan SEA. Sebab yang menang akan ditentukan dengan bilangan pingat emas, perak, gangsa yang diorang dapat. Bayangkan join boria dan dapat pingat emas. Cool kan? Atau mereng? Entah ah bai...

Trivia untuk DOT. Boria akan menggunakan lagu yang sama seperti boria KDO dengan konsep yang turut sama. Cuma bezanya adalah dari segi tema. Tema kali ni 1Malaysia.

Nak tau pasal jadual klik [sini].

Maaf. Entry kali ni membosankan. Gua cuma taknak tengok blog bersawang. Itu ja. Jangan baca kalau tak suka.

Sekian. Nas yang tulis.

2 comments:

wann afzan™ said...

owh..
bnda yg sy nk blk tp x blk tu ye?

Nazrin Saad said...

hahahhaa...
haah, bnda yg ko nk blk tp xblk..