Saturday, December 19, 2009

Storm Warriors: benar- benar 'STORM'



Maaf jika korang terganggu dengan hasil penulisanku ini di mana korang mungkin bermonolog dalaman seperti ini,"asyik2 dia je tulis.."....apakan daya kerna masa yang banyak ini aku ingin berkongsi pengalaman dengan korang semua tentang movie yang baru aku tengok tadi, tak lain tak bukan Storm Warriors...benar2 storm cerita nya...

Secara ringkasnya, ia berkisar tentang 2 sahabat yang bersatu melawan penjajahan musuh negara hingga wind sanggup pilih jalan hitam untuk berjaya. Akibatnya, wind menjadi tak terkawal, mengganas tak tentu hala. Adakah wind akan pulih? berjayakah mereka dalam menghalau penjajah? apakah kesudahannya? tengoklah sendiri TETAPI fikir 20x sebelum beli tiket wayang, sangat tak berbaloi dan lebih baik korang donload ngan internet lagi bagus.

Kenapa?

Terlalu banyak kelemahan dalam movie ini. Story line yang terlalu/ya amat/absolutely simple, dialog(skrip) yang sangat lemah, setplay yang sikit (TIGA SAHAJA sepanjang movie ini?), aksi lawan yang terlalu drag dan berulang, ending yang tak best dan semestinya tak da part yang langsung capture penonton( saya rasa anda pernah dengar ungkapan capture penonton ini).

chapter paling best dalam Pedang Setiawan: bila Awan terpaksa lawan Badai

Memang kalau nak jadi sebijik macam dalam komik adalah mustahil, tapi awat yang storm rider boley ja depa buat? cek siap tengok berulang- ulang lagi, last time tengok taun lepas.. Dalam movie baru ni kalo ikut story dalam komik ia mampu membuat anda MENANGIS, sekurang- kurangnya sangat sedih. tapi kerna ...arghhh!!!aku kecewa gila dengan movie ni!!

chapter paling best dalam Pedang Setiawan: bila Awan terpaksa lawan Badai

Korang nak tengok, silakan, donload la kat mana2 yang ada. Tak disarankan sama skali tengok kat panggung wayang.

3 comments:

wann afzan™ said...

nsb baik sy x g tgk kt panggung..
trimas abg say o~~

Nazrin Saad said...

thanks say o..
aku sgt malas update blog skrg ni...
da xde daya pendorong...

izanmuslimin89 said...

sokong...